ulotkazdrowia.pl

ulotkazdrowia.pl – zdrowie, uroda, moda

dieta kopenhaska efekty
Dieta

Dieta kopenhaska jadłospis, zasady, efekty

Dieta kopenhaska jest jedną z tych diet, które w blogach internetowych nazywa się „dietami cud”. Niemniej jednak ma ona wielu zwolenników, którzy pomimo jej wad i ograniczeń chętnie ją stosują. Dieta kopenhaska jadłospis oraz zasady poniżej.

Dieta kopenhaska jest również jedną z najbardziej rygorystycznych diet. Polega przede wszystkim na utrzymaniu bardzo dużego deficytu kalorycznego w ciągu dnia – to pozwala na szybką utratę wagi w krótkim czasie. Tak duża skuteczność skłania wiele osób do jej zastosowania, jednak część z nich zapomina jedocześnie o jej wadach i przeciwskazaniach.

Niestety nie każdy może ją stosować. Istnieje wiele przeciwwskazań zdrowotnych, więc przed przystąpieniem do niej należy wykonać szereg badań, które następnie należy cyklicznie powtarzać.

Polecamy: https://ulotkazdrowia.pl/ile-mozna-schudnac-w-tydzien/

dieta kopenhaska

Zasady diety kopenhaskiej

Dieta kopenhaska jest szczególnie wymagająca – wiąże się z nieustannymi wyrzeczeniami i dyscypliną. Przy tym jest bardzo restrykcyjna i mało urozmaicona . Dzienna dawka kalorii to maksymalnie 800 kcal, które dzieli się na trzy posiłki: śniadanie, obiad i kolację. Choć trwa ona jedyne trzynaście dni, to niestety nie każdy potrafi w niej wytrwać, choć efekty są widoczne gołym okiem.

Istnieje 5 najważniejszych zasad diety kopenhaskiej, do których należy się stosować. Każda z nich jest bardzo ważna i nie należy ich lekceważyć, ponieważ niedostosowanie się do choć jednej z nich oznacza przerwanie kuracji.
Pierwsza z nich to jadłospis – w tej diecie nie ma żadnych zamienników i odstępstw.

Dostarczanie każdego dnia około 800 kcal zmusza organizm do pobierania energii z rezerw, które zmagazynowane są w tkankach tłuszczowych. To pozwala na szybką utratę wagi, jednak oprócz tłuszczu organizm traci również wodę i glikogen. Drugą ważną zasadą diety jest pilnowanie jej czasu trwania i godzin posiłków. Pod żadnym pozorem nie należy przekraczać 13 dni, ponieważ może to skutkować dużym niedoborem witamin i minerałów. Równie ważne są także godziny spożywania posiłków – dopuszczalne są jedynie trzydziestominutowe odstępstwa.

Kolejną zasadą jest spożywanie posiłków zgodnie z harmonogramem. Dieta ta mocno ogranicza spożywanie tłuszczów i węglowodanów. Co ciekawe bardzo ważna jest kawa, która ma za zadanie dostarczyć organizmowi energie. Oczywiście tak jak w przypadku innych diet, tak tu również kawy nie powinno się spożywać na czczo. Czwartą zasadą jest unikanie zakazanych produktów, a więc wszystkich tych, które nie są objęte jadłospisem. Absolutnie zakazane jest podjadanie między posiłkami, a także spożywanie alkoholu, słodyczy itp. Ostatnią piątą zasadą jest unikanie uprawiania sportu podczas trwania diety. Choć sport jest bardzo ważnym elementem w drodze o szczupłą sylwetkę, to niestety w przypadku tak rygorystycznej diety dodatkowe obciążanie organizmu wysiłkiem fizycznym nie jest wskazane.

Zobacz także: https://ulotkazdrowia.pl/niezwykle-cenne-dla-zdrowia-produkty-bogate-w-blonnik-pokarmowy/

dieta kopenhaska jadłospis

Dieta kopenhaska efekty

Efekty każdej diety, jak i kopenhaskiej są głównie uzależnione od wagi wyjściowej. Oczywiście jej głównym efektem i jednocześnie zaletą jest szybka i duża utrata wagi.

Niestety tak krótka i rygorystyczna dieta niesie za sobą również negatywne efekty. Jej niska kaloryczność powoduje osłabienie, zaparcia, a nawet złe samopoczucie. Dużo osób skarży się również na duże zakwaszenie organizmu. Posiłki ubogie w węglowodany nie pozwalają na pełne spalanie tkanki tłuszczowej. Pojawiają się bóle głowy, wysypki, trądzik, ogólne osłabienie, a także nerwowość. Co więcej, dieta ta nie jest dobrana indywidualnie do potrzeb danego organizmu, a więc może doprowadzić do zwiększenia niedoborów wielu witamin i minerałów. Poza tym jej krótki czas trwania nie pozwala utrwalić zdrowych i prawidłowych nawyków żywieniowych, które pozwoliłyby utrzymać zadowalające efekty przez długi czas. To niestety sprzyja efektowi jojo, który niestety powoduje szybki powrót utraconych kilogramów – bardzo często z nadwyżką.

Zobacz także: https://ulotkazdrowia.pl/jak-powinna-wygladac-dieta-dla-cukrzyka/

Dieta kopenhaska jadłospis

Jadłospis diety trzynastodniowej charakteryzuje się przede wszystkim powtarzalnymi posiłkami. Ewentualna zmiana posiłków jest dopuszczalna jedynie w obrębie jednego dnia, która pozwala tylko na zmianę kolejności posiłków. Inne zmiany bądź wprowadzanie zamienników jest niedopuszczalne.

Dieta kopenhaska niestety nie jest dla każdego. Stosować ją powinny jedynie osoby zdrowe, które uprzednio powinny skonsultować tę decyzję z lekarzem i dietetykiem. Oczywiście pod żadnym pozorem nie powinny jej stosować dzieci, ponieważ jej restrykcyjna forma oraz ograniczenie spożywania tłuszczy, węglowodanów i innych makroskładników mogłoby spowodować negatywne skutki w ich rozwoju.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *