Ulotka Zdrowia

4 skuteczne zasady szybkiego odchudzania

4 skuteczne zasady szybkiego odchudzania

Skuteczna redukcja wagi jest zawsze bardzo trudna. Zazwyczaj katujemy się drakońskimi dietami, wylewamy siódme poty na siłowni. Może warto tym razem spróbować czegoś innego? Przede wszystkim należy uświadomić sobie, że nie jest sukcesem szybka redukcja kilogramów lecz wprowadzenie długotrwałych zmian do życia. Warto poznać zasady, dzięki którym uda się odnieść sukces.

1 zasada odchudzania - Zmiany wprowadzaj stopniowo

Pośpiech jest złym doradcą. Jeżeli chcemy w krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, a nigdy wcześniej nie stosowaliśmy drakońskich diet ani nie ćwiczyliśmy dużo na siłowni, prędzej czy później ciało zbuntuje się. Warto więc zastosować zasadę małych kroczków i wprowadzaj zmiany stopniowo, ale regularnie. Warto na przykład co tydzień wprowadzać nowe wyzwania.

Mogą nimi być:

  • ograniczanie słodyczy,
  • trenowanie co drugi dzień po godzinie,
  • stosowanie diety z ujemnym bilansem kalorycznym,
  • trenowanie codziennie.

2 zasada szybkiego odchudzania - Podkręcanie metabolizmu

Długotrwała głodówka spowoduje spowolnienie metabolizmu. Organizm, któremu nie dostarczasz pożywienia przez około 6 godzin, zaczyna aktywować mechanizmy obronne na zasadzie: „głodzi mnie, więc muszę zacząć oszczędzać”. Warto więc wprowadzić zasadę mówiąc o tym, że należy jeść mniej, ale często. Jest to najtrafniejsze rozwiązanie, aby podkręcić metabolizm.

Sposobem na podkręcenie metabolizmu może być także spożywanie białek w każdym posiłku. Warto także zdecydować się na cheat meal jako nagrodę za całotygodniowe przestrzeganie zasad. Postaraj się jednak, żeby jeden posiłek odchodzący od diety nie przekształcił się cheat day, cheat week czy cheat month.

3 zasada skutecznego odchudzania - Stopniowa utrata masy ciała

Nikt nie przybiera wagi w ciągu jednego wieczoru, dlatego nie należy oczekiwać, że uda się w równie krótkim czasie pozbyć zbędnych kilogramów. Tempo utraty kilogramów jest sprawą indywidualną i zależy od wielu czynników. Przykładowo: 90-kilogramowy mężczyzna z 20% tłuszczu w fizjologicznych warunkach jest w stanie palić około 1 kilograma tłuszczu tygodniowo. Z kolei 50-kilogramowa kobieta z około 14% tkanki tłuszczowej w warunkach fizjologicznych jest w stanie zrzucić około 0,5 kilograma tłuszczu tygodniowo.

4 zasada szybkiego i skutecznego odchudzania - Dieta zgodna z planem

Dieta wielu osobom kojarzy się z głodówką i jedzeniem jednego sucharka na dzień. Ewentualnie można jedynie pić duże ilości wody, aby się nie odwodnić. Tymczasem pogląd ten jest bardzo mylny. Organizm, który nie jest przystosowany do diety będzie dobrze reagował nawet na małe restrykcje. Dlatego też, na samym początku samo wyeliminowanie cukrów prostych czy alkoholu pomoże w osiągnięciu spodziewanych rezultatów. Będzie to dobry sposób na przyzwyczajenie organizmu do diety i nowego trybu życia.

Dopiero, gdy organizm przystosuje się do diety, można zdecydować się na jej dokładne rozpisanie. Warto dobrze zaplanować całą dietę. Warto ustalić postępowanie wtedy, gdy dieta nie będzie już powodowała spadku kilogramów. Dobrym posunięciem będzie ustalenie małego ujemnego bilansu kalorycznego 200–500 kcal od podstawowej przemiany materia, aby móc go zwiększać wraz z czasem trwania diety.

* "Jakakolwiek z Usług na portalu Ulotkazdrowia.pl nie może być traktowana jako substytut wizyty u lekarza ani w aptece. Zamieszczone informacje nie mogą stanowić podstawy do przeprowadzenia samodiagnozy, leczenia ani podejmowania jakichkolwiek działań związanych ze zdrowiem człowieka, w tym z zastosowaniem bądź niezastosowaniem jakiegokolwiek Leku bądź innego środka. Wskazówki uzyskane przez Użytkownika w ramach Usług mają jedynie charakter informacyjny i nie powinny stanowić podstawy do podejmowania jakichkolwiek działań o charakterze zdrowotnym, w szczególności zmiany terapii czy stosowanych Leków."