Ulotka Zdrowia

Jak drzemać efektywnie? 30 min drzemki Wystarczy

Jak drzemać efektywnie? 30 min drzemki Wystarczy

Zwyczaj ucinania krótkiej popołudniowej drzemki nie jest nawykiem złym. Wręcz przeciwnie, jak wynika  z opinii lekarzy jest to czas, w którym zarówno ludzki umysł jak i ciało regenerują się, by sprawnie funkcjonować przez pozostałą, aktywną część doby.

Efektywne drzemki w zaledwie 30 min 

O dobroczynnym działaniu snu, wiadomo od dawna - przyczynia się on do poprawy motoryki, percepcji oraz pamięci. Jak się jednak okazuje, również krótka drzemka( najczęściej pomiędzy godziną 14 a 16) pozwala na uporządkowanie zasobów pamięciowych, co jest szczególnie korzystne podczas nauki (do egzaminów, czy też podczas przyswajania nowego obcego języka), dzięki czemu mózg potrafi zdecydowanie bardziej efektywnie wiązać ze sobą pewne fakty, wydarzenia, skojarzenia, co sprawia, że po przebudzeniu więcej faktów wydaje się klarownych. Ponadto, jak wynika  przeprowadzonych badań, zaledwie godzinna drzemka, poprawia umysłową i fizyczną wydolność organizmu, znacznie bardziej niż kofeina.

Drzemka w pracy daje więcej korzyści 

Potrzebę drzemki co 6-8 godzin aktywności, deklaruje ok. 40 % populacji. Ta grupa osób jest również, jak się okazuje bardziej wydajna (umysłowo i fizycznie), przy całościowym ujęciu ich aktywności, a ponadto wykazuje zdecydowanie wyższy poziom kreatywności niż ta grupa osób, która nie zwykła praktykować snu w porze popołudniowej.

Korzyścią tego typu nawyku jest także regularne obniżanie poziomu kortyzolu (hormon stresu), co wpływa na zdecydowanie lepsze samopoczucie i ogólny stan zdrowia. Stres bowiem ma znaczący wpływ na pojawianie się chorób takich, jak: zawał mięśnia sercowego, udar mózgu, cukrzyca.

Drzemka 30 min zamiast filiżanki kawy 

Jak wygląda "drzemka idealna" ? Poza wspomnianą już optymalną jej długością, warto by w tle delikatnie unosiła się muzyka relaksacyjna. Konieczne jest także, aby przed zaśnięciem przykryć się, ponieważ podczas snu ciepłota ciała ulega obniżeniu, przez co organizm może się wychłodzić.

Zamiast więc sięgać po kolejną filiżankę mocnej kawy, lub napój energetyczny, warto zdrzemnąć się przynajmniej 30 minut, aby zauważyć znacząca poprawę kondycji umysłu i ciała.

* "Jakakolwiek z Usług na portalu Ulotkazdrowia.pl nie może być traktowana jako substytut wizyty u lekarza ani w aptece. Zamieszczone informacje nie mogą stanowić podstawy do przeprowadzenia samodiagnozy, leczenia ani podejmowania jakichkolwiek działań związanych ze zdrowiem człowieka, w tym z zastosowaniem bądź niezastosowaniem jakiegokolwiek Leku bądź innego środka. Wskazówki uzyskane przez Użytkownika w ramach Usług mają jedynie charakter informacyjny i nie powinny stanowić podstawy do podejmowania jakichkolwiek działań o charakterze zdrowotnym, w szczególności zmiany terapii czy stosowanych Leków."