Ulotka Zdrowia

Gdzie jest najwięcej Witaminy C ? - Naturalna witamina C

Gdzie jest najwięcej Witaminy C ? - Naturalna witamina C

Witamina C odpowiada za wiele ważnych funkcji w naszym organizmie. Wspomaga układ odpornościowy, ułatwia wchłanianie żelaza, uszczelnia i wzmacnia naczynia krwionośne, wspomaga pracę układu krążenia, a także chroni komórki przed stresem oksydacyjnym. Warto prześledzić niektóre produkty, w których występuje w naturalnej postaci.

Konsekwencje niedoboru witaminy C

Niedobór witaminy C może spowodować:

  • pojawianiu się siniaków na ciele,
  • pojawiają się problemy z krwawiącymi dziąsłami,
  • pojawiają się bóle mięśni,
  • występuje brak apetytu.

Najwięcej naturalnej witaminy C znajduje się w:

  • Dzika róża 100 g owocu surowej dzikiej róży to aż 426 mg witaminy C (710%)

Jest to owoc, w którym występuje bardzo duża zawartość witaminy C. Dostarcza ona również witaminy A, B1, B2, E, K. Jest także źródłem kwasu foliowego, karotenoidów, flawonoidów i garbników. Najwięcej witaminy C jest oczywiście w świeżych owocach, jednak warto również decydować się na przyjmowanie ich w wersji suszonej w okresie jesiennym.

  • Papryka 100 g papryki żółtej to aż 183 mg witaminy C (306%); 100 g papryki czerwonej – 128 mg witaminy C (213%)

Papryka jest znakomitym źródłem witaminy C. Dostarcza również wiele składników odżywczych oraz fitozwiązków. Najlepiej jeść żółtą paprykę, ponieważ zawiera ona znacznie więcej witaminy C niż czerwona.

  • Czarna porzeczka 100 g czarnej porzeczki to 181 mg naturalnej witaminy C (302%)

Czarna porzeczka bardzo dobrze wpływa na naczynia krwionośne, wzmacnia serce i obniża ciśnienie krwi. Pomaga również oczyścić organizm i ułatwia przyspieszenie przemiany materii. Niweluje także rozwój bakterii, wirusów i grzybów w organizmie.

  • Natka pietruszki 100 g natki pietruszki to 133 mg naturalnej witaminy C (222%)

Okazuje się, że natka pietruszki zawiera kilka razy więcej witaminy C niż cytrusy. Jest również bogatym źródłem prowitaminy A, wapnia, żelaza i magnezu. Wspomaga trawienie oraz wpływa na powstawanie świeżego oddechu.

  • Jarmuż 100 g jarmużu to 120 mg naturalnej witaminy C (200%)

Wystarczy zjeść 2-3 listki jarmużu, a pokrywamy 200% zapotrzebowania organizmu na witaminę C. Zawiera on również duże ilości związków siarkowych, które odpowiadają za rozkład potencjalnych substancji rakotwórczych.

* "Jakakolwiek z Usług na portalu Ulotkazdrowia.pl nie może być traktowana jako substytut wizyty u lekarza ani w aptece. Zamieszczone informacje nie mogą stanowić podstawy do przeprowadzenia samodiagnozy, leczenia ani podejmowania jakichkolwiek działań związanych ze zdrowiem człowieka, w tym z zastosowaniem bądź niezastosowaniem jakiegokolwiek Leku bądź innego środka. Wskazówki uzyskane przez Użytkownika w ramach Usług mają jedynie charakter informacyjny i nie powinny stanowić podstawy do podejmowania jakichkolwiek działań o charakterze zdrowotnym, w szczególności zmiany terapii czy stosowanych Leków."